tisdag 23 april 2019

Nya rutiner.

När man är nyvaken är man väl oftast lite oklar över verkligheten. Idag låg jag till exempel och funderade på varför programledarna i ”Vakna med NRJ” pratade så länge. Det tog några minuter innan jag insåg att programmet verkligen pågick. Så länge jag jobbade natt och steg upp på eftermiddagen brukade det bara komma något klipp från morgonsändningen. Vad kanalen egentligen heter insåg jag för övrigt inte förrän jag googlade på den. Jag har bara hört det innan, och då låter det ju mer som ”energy”. Nu fick jag veta att förkortningen betyder Nouvelle Radio Jeunesse vilket ungefär betyder Nya ungdomsradion. Jag har annars kommit in i nya rutiner. Att jag inte följer dom gamla innebar häromdagen att jag glömde en färdig tvätt i maskinen. Jag kom inte ihåg den förrän jag började undra dagen efter vart det som borde hänga på tork hade tagit vägen. Det var helt enkelt ingen som hade hängt upp det. Jag har förstått att det kan bli betydligt värre. Jag minns en tjej som berättade att hon ibland glömde tvätten i maskinen så länge att hon blev tvungen att skölja om den innan hon hängde upp den. Det absolut märkligaste, för mig som har varit uppe hela nätterna innan, är hur kvällstrött jag har blivit. När man har varit uppe hela dagen ropar ju sängen på en framåt kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar