lördag 6 april 2019

Dejt.

Igår var jag på dejt. Visserligen bara med en kvinna i min egen ålder, men jag har inte så stora krav numera. Inte var det någon romantik inblandad heller. Hon jobbade på Trygghetsfonden TSL, och hade ringt mig tidigare i veckan och bestämt träff. Jag har alltid hört att gratis är gott, så jag ville ändå utnyttja den försäkring som min tidigare arbetsgivare har betalat för. Även om jag inte är helt övertygad om att jag vill jobba mera, så är jag inte heller helt säker på att jag klarar mig ekonomiskt livet ut utan att göra det. Jag tänker till och med träffa en jobbcoach, och höra vad hen har att tillföra. Jag har ju tid till sånt framöver, och man ska väl aldrig säga aldrig. Träffen igår hade vi på biblioteket. Hon ville inte träffas på arbetsplatsen, eftersom vi var arbetsbefriade under uppsägningstiden. Det finns tydligen fler än jag som inte svarar på okända nummer, så det var många hon inte hade fått tag i av dom uppsagda. Efter vårt möte igår skulle hon i alla fall träffa en annan bekant från kära Kährs. Till det mötet hade hon dessutom fått plats i ett konferensrum. Dom var fullbokade när jag var där, så vi satt i en undanskymd vrå i biblioteket. Det måtte ha varit både trevligt och intressant, för jag blev riktigt förvånad när det hade gått en hel timme när jag kom ut därifrån. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar