fredag 1 november 2019

Beth Hart.

Beth Hart är en amerikansk sångerska som jag uppenbarligen har missat bra länge, för hon har gett ut skivor i tjugofem år. Hon har en helt underbar och väldigt karakteristisk röst, som jag inte fattar att jag inte har hört förrän helt nyligen. Hon gör dessutom låtar som jag gillar, och då blir det förstås ännu trevligare att lyssna på. Jag blev nästan full i skratt när jag sökte upp henne på Wikipedia. Där stod det bara hur gammal hon var, och att hon hade en hit 2000 med låten "L.A. Song". Det lät lite ynkligt med tanke på hur många klipp jag har hittat med henne på Youtube. Förklaringen låg förstås i att det var den svenska versionen jag var inne på. På engelska Wikipedia beskrevs hennes uppväxt, karriär, privatliv och utmärkelser betydligt mera utförligt. Hon är bara elva år yngre än jag, så hon har hunnit med en del.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar