torsdag 14 november 2019

Tidningsläsande.

Efter att jag hade slutat jobba lyckades jag arbeta mig ner en bit i högen av olästa tidningar. Nu när jag har varit lite social har den vuxit igen. Jag läser bara medan jag äter. I nuläget käkar jag sex mål i veckan ensam. Det innebär att jag precis hinner ögna igenom dom morgontidningar som kommer. Gratistidningarna och min älskade skvallertidning samlas på hög. Dom är egentligen betydligt intressantare än vad morgontidningen är. Några nyheter värda namnet publicerar dom sällan. Det enda jag skulle sakna från den tidningen är familjeannonserna. Jag brukar skämta om att jag kollar dödsannonserna direkt på morgonen. Finns jag inte med där kan det vara lönt att hoppa in i duschen. Mer seriöst kan det vara bra att få veta om någon man känner har lämnat jordelivet. Hur som helst borde jag klara mig med nätvarianten av tidningen. Det skulle bespara mig såväl tid och pengar som mängder av papper till återvinningen. Jag hittade först bara ett telefonnummer till tidningen. Det fick mig att tro att man måste ringa för att anmäla sånt här, men jag testade ändå mailadressen som jag hittade till slut. Det var inga problem, utan gick hur smidigt som helst. Nu återstår att se hur länge det dröjer innan jag slutar leta efter tidningen på dörrmattan på morgonen. Skulle jag trots allt sakna den är det väl bara att byta abonnemang igen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar