fredag 29 november 2019

Skulle jag vara bortskämd?

Mannen i mitt liv har bättre koll på väderleksprognoserna än vad jag har. Han visste att jag skulle cykla till Kvantum idag, men med tanke på snöovädret tyckte han att det var en bra idé att vi handlade tillsammans igår. När det nu bara är någon plusgrad och alldeles vitt utanför köksfönstret, känns det som att det var en synnerligen god idé. Jag tänker över huvud taget inte gå utanför dörren idag. För mannen ifråga blev det en kostsam utflykt till affären. Dels bidrog han till min hushållskassa, eftersom vi oftast fikar och äter hemma hos mig. Dessutom var allting i hans egen korg till mig. Förutom en smörgåsstubbe till kvällen fick jag en amaryllis och vattenkokaren på bilden i tidig julklapp. Vi dricker en del te. När kapslarna till min maskin tog slut, och inga nya fanns att uppbringa på Kvantum, köpte jag vanliga tepåsar istället. Värma vatten kan man ju lika gärna göra i en kastrull på spisen, så jag har tyckt att en vattenkokare var lite överkurs. Dåligt med bänkar har jag i köket, och ska den kännas smidigare att använda än en kastrull, behöver den stå framme. För mig, som är lite ytlig, var största fördelen med min present att den var svart. Då passar den åtminstone bra ihop med kapselmaskinen, som står på diskbänken sedan tidigare. Det lär inte dröja länge innan jag börjar undra hur jag någonsin har klarat mig utan vattenkokare.

5 kommentarer:

  1. Inte bortskämd utan uppskattad och därför vill jag visa det genom att uppmuntra dig Vännen! :-) Sven Christer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig både uppskattad, uppmuntrad och rent av älskad. Och lite bortskämd då.

      Radera
  2. Det är du så väl värd! Och jag känner likadant från dig! :-) Sven Christer.

    SvaraRadera
  3. Dator...? VAD ska jag med en sån till??

    SvaraRadera