onsdag 27 november 2019

Eldsvåda.

Ibland känner jag att jag kan ha varit lite för gammal när datorer och smartphones gjorde entré i mitt liv. Stundtals verkar dom leva sitt eget liv. Aviseringarna i telefonen är ett exempel. Dom jag har på alltså. Skulle det plinga varje gång det händer någonting på Facebook, skulle jag förmodligen bli tokigare än jag redan är. SOS är däremot exempel på en app som det vore trevligt att ha järnkoll på. Dom gånger jag har sett meddelandena om olyckor här i närheten, har det mest varit en händelse att jag har fått ögonen på dom. Det kan förstås vara så att det har låtit fast jag har missat det, men såhär långt vet jag faktiskt inte. Igår gällde det en brand i närområdet. När jag klickade på kartan såg det ut att vara i huset jag befann mig i, så jag blev smått panikslagen. Som väl var (för mig) visade det sig att jag hade råkat trycka fram min egen position. När jag hittade rätt uppgift visade det sig att ett hus några hundra meter härifrån brann rejält. Nu vet jag i alla fall hur det ska se ut i appen, för den adressen var markerad med en liten brandsymbol. Jag minns nu att jag lokaliserade en trafikolycka med den för en tid sedan, så jag kan inte skylla missödet igår på att jag aldrig hade använt den. Vilken symbol som visades för den olyckan minns jag däremot inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar