måndag 25 november 2019

Mobiltankning.

Mobilabonnemang är dom olika operatörerna väldigt sugna på att sälja till en. Dom enda säljare jag uppskattar är killarna från ”3”. Det hänger ihop med att jag mest har sett dom vid olika evenemang på stan. Då brukar dom ropa ”damen” efter mig, och det är absolut enda gången som jag blir kallad för dam. Jag brukar hävda att definitionen på dam är någon som kan gå i högklackade skor, och det kan jag definitivt inte. Jag använder telefonen så pass lite att även dom billigaste abonnemangen skulle kosta mig mer än vad det gör att ha kontantkort. Den enda nackdelen med det är att jag själv måste hålla koll så att jag verkligen har pengar på kortet. Jag brukar gå in på Comviqs sida och kolla med ojämna mellanrum, och speciellt många kronor brukar det inte försvinna mellan gångerna. Chocken blev därför stor vid senaste kontrollen. Jag kände att jag både hade ringt mer än vanligt och inte kommit ihåg att kolla saldot på ett tag. 19:39 hade jag kvar! Surf hade jag desto mera, så uppenbarligen ringer jag mer än jag använder Internet på telefonen. Jag är annars en sån som hellre tar till i överkant, och har lite extra att ta av. Jag kan bara minnas att det har hänt en enda gång på mina nitton år med mobiltelefon att pengarna har tagit slut helt. Nu fanns det en variant där man kunde autotanka sitt kontantkort. Jag förstod inte riktigt skillnaden på det och att ha abonnemang, så jag fortsätter tanka manuellt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar