söndag 10 november 2019

Telefonmarodörer.

Attackerna från telefonförsäljare och liknande verkar gå i vågor. Före samtalet jag missade i tisdags hade jag inte blivit uppringd av något okänt nummer på länge. Det samtalet kändes extra oseriöst när jag provade att ringa upp numret på displayen. Det var bara en automatisk röst som sa att numret saknade abonnent eller var tillfälligt avstängt. Att jag inte fick någon träff på det på Internet kändes inte så märkligt eftersom det var ett mobilnummer. I fredags var det dags igen, eftersom jag tydligen är inne i ett stim. Den som ringde då gjorde det innan jag hade hunnit sätta på signalen på telefonen på förmiddagen. Att jag inte hittade någon abonnent till det numret kändes märkligare, eftersom det såg ut att gå till en fast telefon i Kalmar. Annars var utfallet detsamma som i tisdags. Personen som ringde lämnade inget meddelande och massor av människor hade sökt efter numret på nätet före mig. Då utgår jag från att det inte var någonting personligt eller viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar