torsdag 7 november 2019

Konsten att snöra skor.

Mannen i mitt liv hade så bråttom ut på en date med mig häromdagen att han inte hann få ordning på sina skosnören. Dom var trädda på något mystiskt sätt som jag aldrig hade sett tidigare. När snöret inte satt kvar som det skulle hade man en lång ände och en kort. Jag orkade inte sätta mig in i hur det skulle gå till just då, så jag drog bara ur hela snöret och trädde det som jag är van. Det innebar att dom båda skorna såg helt olika ut, men dom satt åtminstone kvar på ägarens fötter. Jag glömde sedermera bort att försöka klura ut hur originalträdningen såg ut. Nu har jag googlat på fenomenet, men det finns uppenbarligen hur många olika sätt som helst att trä ett skosnöre på. Tyvärr är mitt sätt långt ifrån det snyggaste, så jag kanske borde lära mig något mer. Själv har jag ett långt skohorn hängande i hallen, och knyter sällan ens upp mina skosnören. Jag skyller på min salig far, som lärde mig att det var överkurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar