söndag 17 november 2019

I drömmarnas värld.

Jag drömmer mycket när jag sover. Det gör väl egentligen alla, men jag minns nästan onödigt mycket av mina drömmar. Ett par gånger har jag drömt om kändisar. En gång var det Lasse Berghagen. Honom har jag åtminstone träffat i verkligheten en gång, även om det var många år sedan. 1991 uppträdde han på något evenemang här i Nybro. Jag hade ingenting att skriva på, så jag fick hans autograf på handen. Nu senast drömde jag om Bo Holmström. Varifrån han dök upp i mitt undermedvetna kan man bara fråga sig. Jag som sällan eller aldrig tittar på nyheter har ingen järnkoll på journalister direkt. Det enda jag minns om Bosse var att han rapporterade från Norrmalmstorgsdramat på sjuttiotalet. Kortet nedan kommer från den sändningen. Jag frågade honom också mycket riktigt i drömmen om det var han som hade gjort det. Han dog för ett par år sedan 78 år gammal, men i mina drömmar lever han tydligen kvar. Jag brukar hävda att man lever vidare så länge någon minns en, och mer eller mindre kända människor lär det väl finnas någon som kommer ihåg bra länge.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar