fredag 11 juni 2021

Blogg 11/6 2021.

 Det senaste året har jag haft för vana att cykla Göljemålagatan när jag ska till centrum. Just igår visade det sig vara en extremt dålig idé, eftersom det var skolavslutning. Hundra meter framför mig fyllde plötsligt ett studenttåg hela cykelbanan. Att jag kunde komma förbi ungdomarna genom att cykla ute i gatan slog mig inte ens. Istället girade jag ett par kvarter ända bort till Järnvägsgatan, för att vara säker på att runda dom. På Kvantum, som var målet för min cykeltur, förundrades jag återigen över hur olika vi hanterar pandemin. Ett par unga kvinnor strosade i maklig takt framför mig med en kundvagn. Dom hade uppenbarligen ingen brådska att komma därifrån och såg effektivt till att jag inte heller kunde ha det. Jag funderade över lämpligheten i att bara gå runt och drälla i en butik i dessa tider. När jag fick syn på dom längre in i affären, hade dom plötsligt fått på sig varsitt munskydd. Dom upplevde tydligen smittrisken som olika hög i olika delar av butiken. Själv höll jag på att få betala extra för att jag är disträ. Jag tog en burk och scannade in två likadana. När jag sedan tog den andra gjorde jag likadant med den. Som tur var upptäckte jag mitt misstag direkt. Det hade grämt mig lite att betala dubbelt, även om det inte gällde någonting dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar