söndag 13 juni 2021

Blogg 13/6 2021.

 Den absolut fräckaste cykelstölden jag har hört talas om skedde på Storgatan här i Nybro för några år sedan. Ägaren stod bredvid sin olåsta cykel och pratade med en bekant, när någon hoppade upp på den och drog iväg. Med tanke på hur lite som får vara ifred i den här stan, är jag djupt fascinerad över dom som parkerar sina nercabbade bilar lite varstans. Häromdagen såg jag i alla fall någon som delade mitt säkerhetstänk. Innan han stegade in i en butik fällde han upp taket på bilen. Som jag har förstått det finns det dom som inte låser ytterdörren när dom är hemma. En arbetskamrat började göra det efter att ha mött en främmande man i hallen. I mitt föräldrahem var det aldrig tal om att man behövde någon nyckel, eftersom källardörren alltid var olåst. Det kom en drickabil och sålde läsk. Den killen gick själv in och bytte back, om ingen var hemma. Under tonåren hade jag mitt rum precis innanför den där dörren. Då får man väl tro att jag blev mera noggrann med att låsa den. Sedan jag flyttade hemifrån är jag snabbare att kolla så ytterdörren är låst om jag är hemma än när jag går hemifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar