måndag 28 juni 2021

Blogg 28/6 2021.

Om vi ska gå ut på någon fotopromenad eller inte, har mycket med vädret att göra. Det brukar i och för sig kunna vara lite retfullt, när det står och väger. Ger vi oss då iväg, kan man ge sig den på att det börjar regna. Stannar vi å andra sidan inomhus, kan det se både soligt och vackert ut utanför fönstret. Igår var vädret helt okej på förmiddagen. Min enda fundering var om mannen i mitt liv, som har problem med sina fötter, skulle vilja gå ut. När jag kastade ett öga genom fönstret strax innan ett, insåg jag att han nog inte skulle vara så sugen på det. Då hade nämligen himlen öppnat sig och regnet öste ner. Det såg definitivt ut som en åskskur, så jag trodde nästan att särbon, som var på väg hit, skulle vänta ut den. Som väl var gjorde han inte det, för då hade vi inte fått lunch förrän till kvällen. Det fortsatte regna i flera timmar och man hörde åskan emellanåt. Det retfulla var att himlen såg klar ut åt vilket väderstreck man än tittade. Det var som om det hade lagt sig ett enda moln precis ovanför Nybro och det rörde sig inte ur fläcken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar