måndag 21 juni 2021

Blogg 21/6 2021.

 När färre och färre saker i min dator fungerade som dom skulle, tog jag till slut tag i att installera om Windows helt och hållet. Det är mycket jobb med att installera om alla program och få allting att se ut som jag vill igen. Epostklienten i Windows ville inte vara med alls. Ett felmeddelande sa att jag hade en gammal version, men jag lyckades aldrig ladda hem någon nyare. Till slut gav jag upp och installerade Mozilla Thunderbird istället. När jag försökte skicka länkar i mina mail med den blev det halvtokigt. Till slut upptäckte jag att det gick bättre om jag struntade i att infoga någon länk. Skriver jag bara webbadressen istället, så blir det automatiskt som jag har tänkt. Jag har en skiva som jag fyller på lite efterhand till särbon. Det såg inte ut som det brukade första gången efter att jag hade installerat om brännarprogrammet. Med andra liknande program brukar det inte fungera över huvud taget. Som väl var gick det bättre när jag startade om det jag använder. När jag skulle lägga in korten jag hade tagit med telefonen i datorn, hittade den dom plötsligt inte alls. Till slut lyckades jag googla mig till att jag måste klicka okej i en ruta som kom upp på telefonskärmen. Det hade inte behövts sedan telefonen var ny och på dom åren hade jag hunnit glömma bort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar