tisdag 8 juni 2021

Blogg 8/6 2021.

 En reklamsnutt som ger mig blandade känslor gäller en duschtoalett. Man får det verkligen att låta som ett nytt påfund. Jag får istället nostalgiska vibbar från min ungdom på sjuttiotalet. På den tiden hette det bidé och den var fristående från toalettstolen. Jag minns att jag såg den i andras villor. I det minimala badrummet i mitt föräldrahem hade ingen sån fått plats, även om någon hade tänkt tanken. Jag kan väl å andra sidan tycka att man lika gärna kan ställa sig i duschen som att huka över den där tingesten. Om man inte använde den för att spara på toalettpapperet förstås, men jag tycker ändå det verkar bökigt. Möjligen kan den där duschtoaletten vara smidigare när det gäller den saken, även om jag är tveksam till att få en stråle med vatten rakt upp i rumpan. Man hoppas ju att det är tempererat åtminstone. När det kommer till bidéerna så vill jag minnas att dom framför allt var bra till att tvätta fötterna i. Numera går jag sällan (läs aldrig) barfota, så det behovet är inte så stort längre. Dom senaste trettio åren har jag dessutom haft ett lika litet badrum som det jag växte upp med.

2 kommentarer:

  1. Instämmer! Tycker att man "kan spola den sortens moderniteter" ;-) Kram!

    SvaraRadera