lördag 5 juni 2021

Blogg 5/6 2021.

 Jag promenerar ganska mycket och nu hade jag önskat mig nya skor en längre tid. Dom jag har sedan innan är endera utslitna eller för obekväma att gå i. Ett par har skomakaren limmat hela sulorna på, eftersom dom var spruckna på flera ställen. På ett annat par är sulorna helt snedslitna, eftersom jag är så kobent. Att jag har ett par skor som sulan är intakt på, beror mest på att jag får stora skavsår om jag promenerar någon längre sträcka med dom. Efter att ha dragit mig för att gå in i butiker under pandemin, tog jag i veckan tag i det här med skor rejält. Jag började ute i köpcentret Tranan, men där verkade inte personalen speciellt intresserade av att sälja några skor. Igår gick jag istället ett par varv inne i centrum. Där har butiksinnehavarna insett att det är service man lever på i en sån här liten håla. Jag blev sålunda väl omhändertagen på såväl Sportringen som Butik Julia och Duveskogs. Jag besökte butikerna i den ordningen. Så gick jag tillbaka till Sportringen och provade skorna jag hade lagt undan där en gång till, innan jag återvände till Duveskogs och köpte dom skor jag hade tittat ut där. Möjligen var det inte riktigt så rejäla skor som jag hade tänkt köpa, men sköna var dom. Dom var dessutom knappt hälften så dyra som dom jag till slut valde bort.

2 kommentarer:

  1. Sköna dojor är viktigt för fötterna! :-) Kram!

    SvaraRadera