fredag 25 juni 2021

Blogg 25/6 2021.

 Efter en grävning på Storgatan har det gått flera veckor utan att man har lagat cykelbanan efter sig. Jag kommer aldrig ihåg det förrän jag kommer fram till alla vassa stenar, som hotar att punktera däcken på min cykel. Igår mindes jag det för första gången i tid och tog en annan väg till Kvantum. Tack vare det träffade jag på en före detta kollega, som jag knappt tror att jag har haft ett riktigt snack med sedan jag slutade jobba. Utanför butiken höll jag på att missa ett par stycken Kährsare, som hade fullt sjå med att betala sina jordgubbar. Det skulle ske med Swish, och när tekniken strulade gick det inte så bra. Den ende jag absolut inte kände igen var en man inne i butiken, som också sa sig ha jobbat på golvfabriken för många år sedan. Där ringde det definitivt ingen klocka, så jag fick skylla på min ansiktsblindhet. Efter trettio år med hundratals kollegor som har kommit och gått, finns det många som jag har svårt att placera. På Kvantum hade man ställt ut nypotatis på en extra plats för att undvika trängsel redan till förra midsommaren. I år hade man förenklat det ytterligare, genom att placera den så att man inte kunde missa den. Jag har med några korrigeringar kopierat min julbordslista till en lista över vad som bör finnas på bordet vid midsommar. När jag frågade efter sillsallad, visade det sig att dom enbart har det till jul. Den får jag stryka på midsommarlistan, så jag inte glömmer det till nästa år och frågar efter det igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar