söndag 20 juni 2021

Blogg 20/6 2021.

 Som jag har förstått det förekommer det varje sommar att äldre människor dör av värmen. Jag vet inte riktigt var gränsen för att vara äldre går, men någon ungdom är jag ju inte längre. När extraslag från hjärtat, nästäppa och klumpkänsla i halsen gör det svårt att andas, händer det att jag funderar seriöst på hur illa det kan gå. Sist jag satt och stönade föreslog mannen i mitt liv att jag skulle ta en kall dusch. Det blev samma svalkande känsla som att bada i någon sjö eller havet. Cyklar man till något bad blir man dessutom lika varm igen på hemvägen. Nu kunde jag behålla lite av svalkan i det iskalla vattnet, genom att bara ta på mig trosor och linne efteråt och sitta stilla. Särbon verkade av någon anledning närmast chockerad över att jag hade följt hans uppmaning. Han frågade ett par gånger om jag verkligen hade duschat kallt. Man kan undra varför han föreslog det, om han tyckte att det var heltokigt. Om det faktum att många av potatisarna var dåliga i torsdags hade med värmen att göra, ska jag låta vara osagt. Dom hade i alla fall en obehaglig blåsvart färg inuti. Med vissa var det så lurigt så det syntes inte förrän man delade dom. Lite läskigt hade det varit att få en sån på tallriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar