lördag 12 juni 2021

Blogg 12/6 2021.

Borgholm har aldrig varit lika frestande för mig som det verkar vara för många andra. Åtminstone sommartid verkar många åka dit för att till exempel besöka Strand hotell. Där har jag bara varit ett par gånger i mitt liv och då för att spela roulett. En gång passade jag på efter en konsert i Borgholms slottsruin. Vid ett annat tillfälle åkte jag spontant upp dit med några vänner. Jag tror vi åt kebab också. Det här skedde i min ungdom precis som mitt enda midsommarfirande i Borgholm. 1982 seglade vi upp dit och hamnade mitt i smeten. Gästhamnen ligger precis utanför hotellet. På nittiotalet innebar besök i Borgholm framför allt goda middagar hos pappas sista flickvän, som bodde där. Att flytta dit har aldrig lockat mig, även om det har varit aningen mera frestande dom senaste veckorna. Jag kollar antalet smittade i Corona på morgontidningens webbsida varje dag. I Nybro är vi nere på ett par, tre stycken vissa dagar men ibland är det flera. När man går in på den grafen får man först upp Borgholm. Så får man klicka sig vidare till andra kommuner. På norra Öland har man konstant legat på noll smittade dom senaste veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar