tisdag 1 juni 2021

Blogg 1/6 2021.

 Företaget Instabox blir bara mer och mer populärt hos mig. Det är ett extremt smidigt och bekvämt fraktsätt, där jag inte ens behöver gå in i själva butiken för att hämta mitt paket. Boxarna står i foajén till Kvantum. Köandet till förköpet slipper jag också. Vid mitt senaste köp insåg jag att dom dessutom är extremt snabba. Jag handlade på Apotea vid halv nio i fredags kväll. Klockan ett i söndags eftermiddag plingade det till i min telefon att paketet fanns att hämta i boxen. Det måste innebära att både Apotea och Instabox jobbar i helgerna. Dom andra fraktbolagen brukar meddela hur många vardagar leveransen kommer att ta. Att mitt paket kunde nå Nybro från fredag kväll till söndag eftermiddag, kändes som extremt bra service. En annan bra detalj upptäckte jag av en händelse på spårningssidan. Där fanns måtten på mitt paket. Ungefärliga stod det, men dom stämde på centimetern. För mig som saknar bil kan det vara lite snopet att ta ryggsäcken för att hämta ett paket i, bara för att upptäcka att det inte får plats i den. Jag tycker själv att jag handlar ungefär lika mycket varje gång, men storleken på paketen varierar en hel del. Nu kan jag kolla innan jag går till utlämningsstället, exakt vad jag kan förvänta mig.

2 kommentarer:

  1. Vilken service! Toppengrej med Instabox! :-) Kram!

    SvaraRadera