onsdag 9 juni 2021

Blogg 9/6 2021.

 Åren rusar förbi fortare ju äldre jag blir. Den enda nackdelen med att skriva dagbok och/eller blogga är att jag ibland blir påmind om hur länge det var sedan någonting speciellt hände. Det är till exempel redan tretton år sedan dom lade om taket på huset jag bor i. Jag jobbade natt och var lite orolig för hur mycket väsen dom skulle föra. Jag minns inte såhär långt efteråt om dom höll mig vaken. Däremot kommer jag mycket väl ihåg byggnadsställningarna som löpte utanför mina fönster. Jag var van att kunna gå ut i köket spritt naken om jag vaknade under dagen. Under dom här veckorna åkte morgonrocken fram. På baksidan hade dom fäst sin ställning i mitt balkongräcke, så det är ett fult märke på det än idag. Så hade dom plockat ner ett skydd jag har där, så att jag aldrig höll på att få upp det igen. Jag var länge övertygad om att några skruvar fattades och letade efter delarna på marken nedanför. Till slut insåg jag att allting låg på balkongen. Varför dom tog ner det över huvud taget begrep jag däremot aldrig, för det satt inte i vägen för dom. Mitt vindsförråd hade dom röjt runt i utan att bry sig om att ställa i ordning efter sig. Dom där killarna var inte sådär våldsamt populära hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar