torsdag 24 juni 2021

Blogg 24/6 2021.

 När jag kom hem häromdagen var en granne på väg från bilen till huset med en AC. Hon hävdade att hon hade tröttnat på värmen. Dom där manickerna står som portabla i allehanda annonser, men när jag såg henne undrade jag hur det egentligen var med det. Den hon hade köpt var så tung att hon knappt orkade bära den och så stor att jag undrar var hon ska få plats med den resten av året. Fast hon kanske tänker ha den på samma plats även vintertid. Min lilla bordsfläkt står undangömd högt uppe i ett skåp femtio av årets femtiotvå veckor. Att jag gärna öppnar ett fönster på glänt i hopp om att få lite luft, innebär att jag får jaga insekter här inne. Förutom dom sedvanliga flugorna har jag på sistone haft besök av ett par stora harkrankar. Den senaste var kvar över natten, men som väl var hade jag koll på att den inte fanns i sovrummet. Nästa dag hittade jag den på dörren till frysskåpet och kunde likvidera den. Lite hispig blir jag av alla kryp. Jag såg på långt håll att det satt ett på trosorna som hängde på tork på balkongen. När jag väl kom ut dit visade det sig att det var en etikett jag hade sett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar