måndag 7 juni 2021

Blogg 7/6 2021.

 Att försöka använda det jag har istället för att köpa nytt känns ibland som en balansgång mellan snålhet och vishet. På ålderns höst (nåja…) har jag börjat använda halkmatta i duschen. Den jag till slut fastnade för är vit. Därför syns det extra väl att den efter flera års dagligt duschande har blivit svart undertill av fukten. Om det stannade på undersidan skulle väl knappast någon se det, men dom svarta kanterna kryper uppåt. Jag har försökt allt från Klorin till att köra den i tvättmaskinen, utan att få den snygg igen. Det ligger en duschmatta uppe i vindsförrådet, men den gillar jag inte alls. Den är svart. Å ena sidan syns inte skiten lika väl på den. Å andra sidan tycker jag att den passar extremt illa i mitt vita badrum. Den är dessutom så felkonstruerad så det finns inga hål där man står. Det innebär att duschvattnet studsar tillbaka upp på mig. Mattan jag använder är mer som ett galler. Till slut köpte jag en ny likadan. Jag ser den ju varje gång jag går in i badrummet och det är ren njutning med en matta utan sorgkanter. Återstår att se hur länge jag lyckas hålla den sån. Jag har i alla fall börjat lyfta på den efter varje dusch, för att allt vatten ska rinna ner. Eftersom jag antar att det är fukten som mattan blir svart av, hoppas jag att det ska hjälpa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar