söndag 6 juni 2021

Blogg 6/6 2021.

 Medan jag under hela pandemin har sett hur andra går på restaurang, på gym och annat, har vi inte ens varit ute och ätit sedan den här cirkusen drog igång. Därför skulle det nästan gräma mig ännu mer om jag blev smittad under mitt skoshoppande i veckan. Det vore väl att falla på mållinjen, när jag nu till och med har hunnit få första vaccinationssprutan. Efter att ha köpt ett par Foppatofflor på Kvantum för en femtiolapp, var jag förstås tvungen att kolla vad dom kostade på Sportringen. Det blev lite chockartat, för där var dom flera gånger dyrare. Möjligen finns dom i olika kvalitet, men jag hade aldrig i livet gett flera hundra för ett par tofflor att ha på balkongen. Dom hade vanliga badtofflor också, men dom var nästan lika dyra dom. En i personalen på Kvantum berättade att hennes Foppatofflor hade krympt när dom stod i solen. Jag antar att det kan vara en kvalitetsfråga. Tur att jag enbart tänker ha mina ute till vintern, när det inte blir speciellt hett längre. Så förklarade hon det här med små barn och Foppatofflor. Jag har tyckt att dom borde ha riktiga skor. Nu förstod jag hur nöjd en treåring var när han klarade av att ta på sig skorna och gå ut själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar