torsdag 3 juni 2021

Blogg 3/6 2021.

 Eftersom jag inte har lyckats få ha min cykel ifred nere i källaren, förvarar jag den numera på balkongen mellan cykelturerna. Bökigt är det förstås att dra den genom lägenheten och ner med hissen, men under vinterhalvåret fanns det åtminstone gott om plats att ställa den på där ute. I god tid innan det var dags för balkongmöbler kollade mannen i mitt liv så att cykeln fick plats vid ena kortsidan av balkongen. Jag upptäckte inte förrän jag skulle ställa den där själv att den egentligen var för lång. Man fick snedställa framhjulet lite. Igår skulle jag hänga tvätten ute för första gången i år, och då uppkom nya bekymmer. Den lilla snurran med småtvätt brukar jag hänga på klädhängaren som man fäller ut från väggen. Nu hamnade den ovanför cykeln, eller snarare på den. Min rena tvätt hängde ner mot min cykel som var full av pollen. Jag hade tänkt göra den ren igår, men det kom så mycket annat emellan att jag aldrig hann så långt. Nu flyttade jag bara undan den, vilket var ett konststycke i sig, där den stod inklämd. Jag hade tyckt att balkongen var välfylld redan innan. När jag fick ut torkställningen också blev det extremt svårt att ta sig fram där. Man breddade balkongerna när man renoverade här för nästan trettio år sedan. Hade man inte gjort det hade jag nog aldrig fått plats med balkongmöbler, cykel och tvätt samtidigt.

2 kommentarer: