tisdag 22 juni 2021

Blogg 22/6 2021.

 Eftersom det har varit torrt och i hetaste laget så pass länge, tänkte jag aldrig på risken för åska och regn igår. Nu ringde mannen i mitt liv och varnade mig för att det var på gång, innan jag hann ge mig ut på min promenad. Det såg inte speciellt hotfullt ut, men jag stoppade i alla fall ner regnjackan i min lilla ryggsäck. Den bär jag ändå med mig att ha telefonen i, när det är för varmt för jacka. Paraply vågar jag knappast använda om det åskar och den där jackan skyddar också mot den värsta blötan. Det var torrt utanför innan jag tog på mig skorna. När jag kom ner till markplanet hade det börjat regna. Jag var fortfarande osäker på hur mycket det skulle bli av det, men tog på mig regnjackan för säkerhets skull. Det visade sig vara en bra idé, för det regnade hela tiden medan jag var ute. Stundtals vräkte det ner, så mina jeans och strumpor var genomsura. Ett tag kom åskan dessutom så nära att jag både såg blixtarna och hörde hur det small. Jag hann inte mer än hem förrän det slutade regna. Efter en stund tittade till och med solen fram igen. Jag valde verkligen den absolut sämsta timmen på dagen att ge mig ut. Under regnet sjönk temperaturen till behagliga tjugo grader, men efter ett par timmar var det lika hett och kvavt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar