lördag 19 juni 2021

Blogg 19/6 2021.

 Solbadande har jag inte ägnat mig åt på tjugofem år eller så. Innan dess tillbringade jag desto mer tid i solen. Den nittonde juni 1982 låg jag på stranden i Bläsinge på östra Öland och solade. Halv ett kom dimman, så då fortsatte jag hem till mina föräldrar, som bodde i närheten. Året därpå brände jag axlarna medan vi spelade boccia i deras trädgård. Så sent som 2005 brände jag mig i solen, när jag cyklade från föräldrahemmet ner till hamnen. Munsår fick jag också.
Min äldste bror har under många år varit nere från Hälsingland på besök vid den här tiden. Det här datumet har jag inte hunnit få midsommarledigt, så 2006 följde han mig när det var dags att gå till jobbet på kvällen. Jag jobbade natt, så två år senare sov han här medan jag jobbade. Dagen därpå var han på Öland och i Kalmar medan jag sov. 2010 fortsatte han härifrån till ett hotell i Danmark på sin motorcykel. Jag hittade inget av mina egna kort på honom på fordonet ifråga. Det bifogade fotot är ett jag har fått av föraren själv och det är från 2014.
För åtta år sedan hade vi en stor vattenläcka här i närheten den nittonde juni. Jag tänkte inte på att hälla upp vatten ens när trycket i kranarna började bli dåligt, så när det inte kom mera blev jag helt utan. Jag tänker inte ens på hur många gånger på en dag som jag sätter på en vattenkran. När det nu inte kom något vatten märkte jag det. Att borsta tänderna i någonting annat än vatten kändes inte bra. Därför blev jag överlycklig när jag insåg att en duschflaska var fylld med dom dyrbara dropparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar