fredag 18 juni 2021

Blogg 18/6 2021.

 Mannen i mitt liv är tio år äldre än jag, så igår var det hans tur att fylla jämnt. Egentligen hade han nog tänkt sig ett par dagar på någon hotellanläggning inställd på njutning. Nu vågade vi inte riktigt, fast vi är vaccinerade, så jag fick pyssla om honom så gott jag kunde. Vi åt frukost tillsammans. Så fick han sånt han hade önskat sig i present plus någon överraskning. Maten han hade beställt var fläskfilégryta med potatisgratäng. Så blev det glass, grädde och fruktcocktail till dessert. Dom önskningarna lyckades jag uppfylla. Prinsessbakelser, som är hans absoluta favorit, hade han själv beställt. Dom traskade han ner till centrum och hämtade, medan jag började skala lite potatis. Det var tur att jag gjorde så, för flera av dom jag hade hemma var helt ruttna inuti, fast dom verkade helt okej på utsidan. Nu kunde jag ringa särbon och be honom köpa med sig mer potatis. Telefonen gick för övrigt varm under större delen av dagen. Det var flera som ville säga grattis. Blommor och en specialtryckt tröja hade han fått redan dagen innan. På det hela taget hoppas och tror jag att han var nöjd med sin dag, även om firandet inte blev så storslaget.

2 kommentarer:

  1. Tack för en i mina ögon sett, alldeles utmärkt födelsedag! God mat, fina presenter och trevligt sällskap! Vad kunde jag mer begära! :-) Kram!

    SvaraRadera