onsdag 16 juni 2021

Blogg 16/6 2021.

 Jag brukar tjata om att man inte får hänga blomlådorna på utsidan av balkongräcket, fast ingen verkar bry sig nämnvärt. En händelse i Kalmar i helgen gav mig i alla fall vatten på min kvarn. Jag antar att man hade använt blomlådan att aska i när man rökte. Den hade hur som helst tagit eld och ramlat ner på balkongen under. Där hade den brunnit så pass att deras lägenhet blev rökfylld. I det läget är jag förstås glad att jag bor högst upp. Nu är det till och med flera år sedan jag hade grannar som grillade på balkongen under min. Grilloset steg förstås uppåt. Det hjälpte inte att dom hade en elektrisk grill, eftersom det var maten som luktade mest. Det var inte så kul när tvätten jag hade hängt ut på tork tog åt sig av matoset. Inomhus är det mest värmen jag far illa av den här årstiden. Det har aldrig blivit av att köpa någon AC. Det jag har är en liten fläkt, som jag drar igång när jag börjar känna mig svimfärdig. Det drar i nacken på ett sätt som känns aningen hälsovådligt. Dessutom för den ett jäkla liv. Så länge jag hade skrivbordet vid fönstret brukade jag öppna det på glänt för att få lite frisk luft. Framåt kvällen är det ju oftast lite svalare ute än inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar