tisdag 29 juni 2021

Blogg 29/6 2021.

 Vid ominstallationen av Windows på datorn tog det tvärstopp när jag kom till skrivaren. Jag kopplade in den och satte i installationsskivan, men dom där båda verkade aldrig hitta varandra. När jag till slut gav upp och googlade efter en lösning, insåg jag att jag kanske inte alls behövde Canons installations-cd. Windows både hittade och installerade skrivaren helt på egen hand. Ett kommando för att skriva ut finns i Word, så att använda den var inga problem. Däremot är det en kombinerad skrivare och skanner jag har. Den sistnämnda behövde jag hitta någonstans att öppna. ”Windows faxa och skanna” löste det problemet galant. Jag känner att jag har använt den här lösningen vid något tidigare tillfälle, så ingenting är nytt under solen. Jag tror det mesta har fallit på plats med datorn nu, även om jag fortfarande kan snubbla över någonting som inte är riktigt som jag vill. På Apoteas webbsida har till exempel min inloggning legat kvar i alla år, men nu hade den försvunnit. Jag hade antecknat lösenordet men bara skrivit att användarnamnet var mailadressen. Fast jag får alla mina mail därifrån till rätt adress, så är det fortfarande den gamla som gäller som namn. Jag fick googla för att komma ihåg hur Bredbandsbolagets mailadresser såg ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar