söndag 1 januari 2023

Blogg 1/1 2023.

 På grund av sjukdom firade min älskade och jag in det nya året på tu man hand. Det innebar att jag taggade ner lite på mina ansträngningar, men jag hoppas och tror ändå att han blev nöjd. Det blev tre sorters snittar istället för dom vanliga fyra. Dom var inte lika tjusigt dekorerade som när vi har gäster, men förhoppningsvis lika goda. Fläskfilén, som annars är ugnsgratinerad, gjorde jag gryta av när det bara var vi två. Fastighetsmäklarens stora fyrverkeri går numera så högt, att vi bara behövde gå ner till gatan här utanför för att se det. Under kvällen stoppade vi i oss lite smått och gott. Vi löste något korsord, men annars satt vi mest och pratade. Jag hade bara köpt en liten flaska cider att skåla in 2023 i. Den var precis lagom för att vi skulle få varsitt glas. Den bubblade visserligen inte, men det är förhoppningsvis inget krav. Jag minns till exempel hur vi skålade in nyåret i glögg när jag var barn. Grannarnas brännande av pengar efter tolvslaget nöjde vi oss med att se från balkongen, fast träden skymmer en del där. Det brukar synas något fyrverkeri här och där, men i år fanns dom i en linje hela vägen så långt man såg.

4 kommentarer:

  1. Nöjd är "bara förnamnet"! Tack för för en jättefin nyårsafton, med god mat och trevligt sällskap! Många varma nyårskramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Massor av nyårskramar till dig också min älskling! ❤️❤️❤️

      Radera