lördag 10 juni 2023

Blogg 10/6 2023.

 När Jeopardy började köra en omgång med kändisar, såg jag många som protesterade på nätet. Dom ville mycket hellre se vanligt folk. För mig var det precis tvärtom. Jag har aldrig någonsin tittat på det programmet tidigare, men kändisar tycker jag är kul. I vanlig ordning är dom i och för sig mer eller mindre kända. Åtminstone för mig. Det finns boxare, rymdfysiker och andra som jag aldrig någonsin har hört talas om. Mest komiskt för mig som tittar mest för kändisarnas skull var ändå att den som har varit roligast att se hittills var någon typ av minnesmästare. Nu googlar jag mig fram till att han är tvåfaldig världsmästare och trefaldig svensk mästare i minne, men jag hade ingen aning om vem han var förrän jag såg honom tävla. Det var ren och skär njutning, för han kunde precis allting. Det är några till som har vunnit sina deltävlingar överlägset, så det ska bli extremt kul att se dom tävla mot varandra så småningom. Att svara på frågorna själv är också roligt, det lilla jag nu kan. Det lär ändå vara betydligt enklare i lugn och ro i tv-soffan än under press i programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar