söndag 4 juni 2023

Blogg 4/6 2023.

 Häromdagen ägnade sig grabbarna som renoverar grannlägenheten åt att spackla väggar eller någonting åt det hållet. Det lät inte lika mycket som när dom sågade, men när dom skrapade på väggen som jag sov intill vaknade jag i alla fall. Inte förrän klockan åtta dock. Oklart om dom inte tog sig an den uppgiften förrän då, eller om det krävdes att dom höll på ett tag för att jag skulle vakna. Min älskade särbo hävdar att jag är helt omöjlig att väcka. Han grundar det påståendet på en händelse när han hade glömt någonting i hallen, när han gick härifrån. Det var medan jag var sjuk, så jag hade redan lagt mig. Han brydde sig inte om att jaga upp mig med att ringa vare sig på telefonen eller ytterdörren. Istället sa han bara högt och tydligt (utgår jag från) när han kom in i hallen att det bara var han. Från andra sidan min sovrumsdörr hördes bara lätta snarkningar. Tur var väl det. Hade jag vaknat av att det var någon i hallen, hade jag väl fått en infarkt eller något.

2 kommentarer: