onsdag 7 juni 2023

Blogg 7/6 2023.

 Jag bodde granne med en flicka som hette Inger, när jag flyttade hit på nittiotalet. Åtminstone har jag alltid varit säker på att hon hette så. När hennes svärmor gick bort stod det visserligen Ingel i dödsannonsen, men jag var övertygad om att det var en felskrivning. Så dog hennes pappa några veckor senare. När det stod likadant i hans dödsannons, var jag tvungen att söka upp henne på Birthday.se. Jag har kollat henne där förr, men aldrig noterat att det stod någonting annat än Inger. Det gjorde det nu. I ett gammalt urklippsalbum hittade jag en artikel om henne. Där kallades hon för Inger, så jag kände att jag åtminstone inte var ensam om att ha missförstått hennes namn. Fast när jag sökte upp en minnessida för en av hennes vänner, hade hon själv skrivit Inger. Mysteriet tätnar. Återstår att se om jag springer på henne eller hennes man någon gång, så jag får veta om hon alltid har hetat Ingel eller om hon har bytt namn av någon anledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar