måndag 19 juni 2023

Blogg 19/6 2023.

 Vi veckohandlade i vanlig ordning i onsdags, men jag kände att det fick bli en runda igår också. Dels för mängden som skulle handlas och det visade sig vara helt rätt tänkt. Vi körde fulla lass båda dagarna. Så tänkte jag att köttet jag skulle ha till midsommardagen kunde tänkas vara något bättre datum på igår än tidigare i veckan. Det enda som oroade mig var om det verkligen skulle finnas fläskfilé en söndag. Plan B var att köpa dansk filé, något jag aldrig gör annars. Plan C var att titta in på Willys på hemvägen, medan min älskade särbo vaktade den fullastade cykeln. Nu var det inget problem alls, eftersom kyldisken var full med svensk fläskfilé. Det enda jag fick hejda mig på var påsen med sallad som jag hade tänkt köpa. Den kanske inte hade varit så glad efter att ha legat här en hel vecka. Veckans chaufför kommer med bil från Hälsingland ikväll. Jag får väl be honom svänga förbi affären efter någon av våra utflykter mot slutet av veckan, så det blir sallad till maten på lördag.

2 kommentarer:

  1. Nam Nam! Och idag får vi con carne utan chili! Jag har aldrig gillat starkt kryddad mat. Inte så förtjust i "Spice Girls heller! Föredrar Mamas and Papas (sånggrupp) och Fleetwood Mac samt vocal trance i stället! :-)

    SvaraRadera