torsdag 29 juni 2023

Blogg 29/6 2023.

 Mannen i mitt liv cyklade till Kvantum två gånger den här veckan. Det innebar att han hade klarat av sina egna inköp och ständigt fanns vid min sida under vårt gemensamma besök. För mig var det toppen att kunna fråga honom till råds utan att undra var han höll hus. Fast butiken inte är överdrivet stor och har en hyfsat öppen planlösning, har det hänt att vi har fått använda telefonen för att hitta varandra. Det som saknades helt i hyllorna den här gången var wafers och halvkilos förpackningar med blandfärs. Kex hade vi av en kortare och tjockare variant hemma, så dom fick duga. Färsen fanns i gengäld extra billig, om man köpte ett helt kilo. Det går ju bra att frysa in halva. Sedan gäller det bara att komma ihåg att använda resten, så den inte försvinner i djupet av min överfulla frys. Smörgåsrån fick Kvantum inte hem på flera månader, men nu är dom tillbaka. Hårsprayen jag använder skulle enligt det senaste beskedet ha kommit för ett par veckor sedan. Det gjorde den inte, men när en i personalen kollade nu hade den kommit samma dag. Hon var så serviceinriktad att hon först sökte upp flaskorna och sedan hittade mig så att jag fick en.

4 kommentarer:

  1. Sånt folk behövs! :-)

    SvaraRadera
  2. Både såna som du och såna som hon. ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar allra mjukast! Kram!

      Radera
    2. Kram till dig också! ❤️

      Radera