lördag 24 juni 2023

Blogg 24/6 2023.

 Midsommarafton var vi bjudna till vår gemensamma bror och hans fru. Deras båda barn var också där, även om dottern med familj lämnade framåt eftermiddagen. Dom skulle resa på semester till Albanien. Min brors svärmor var med några timmar. Vi var kvar ända till kvällen och fick mat två gånger. Först sill och potatis, som man brukar säga. Det är jag inte överdrivet förtjust i, men det fanns prinskorv, Västerbottenpaj, ägghalvor och annat, som jag uppskattade desto mer. Efteråt blev det fika och den ljuvligaste jordgubbstårta med marängbotten. Framåt kvällen fick vi grillat med en massa goda tillbehör. Potatissallad, aioli, en grönare sallad och fetaost. Det fanns sparris inlindad i bacon också, men den hoppade jag över. Under eftermiddagen var halva sällskapet snälla och lekte med mig. Det fanns racketar och bollar, så vi stod och slog lite. Jag hade nog behövt en större yta, för vid ett tillfälle fick jag klättra över ett staket för att hämta bollen. På bilden syns jag i full aktion. Hem fick jag äran att köra. Det gick bra, fast det var nästan ett år sedan jag körde bil senast.

2 kommentarer: