onsdag 28 juni 2023

Blogg 28/6 2023.

 Vädret igår var riktigt intressant. Min älskade särbo skulle iväg till lasarettet på förmiddagen och jag några timmar senare. Enligt prognosen skulle han bli blöt medan jag skulle klara mig torrskodd. I verkligheten blev det precis tvärtom. Det hade inte regnat när han gick till busshållplatsen, men precis när jag skulle ge mig iväg öppnade sig himlen. Jag väntade så länge jag kunde utan att riskera att missa bussen. När jag var tvungen att ge mig iväg hade det åtminstone lättat lite, men regnade gjorde det resten av dagen. Till sjukhuset var bussen lika sen som vanligt, men den här gången hade jag en tid som tog hänsyn till det. Tandläkaren gjorde nya tandavtryck, vilket i vanlig ordning var smått traumatiskt. Jag ser på Google att man numera kan göra digitala avtryck, men här var det munnen full av en klibbig massa som gällde. Nackdelen med att vi flyttade fram tiden en dryg vecka var att han snart ska gå på semester. Vi bokade i alla fall en tid medan han fortfarande jobbar och hoppas att min snarkskena hinner komma tillbaka från reparatören innan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar