fredag 16 juni 2023

Blogg 16/6 2023.

 Kvällen igår blev aningen dramatisk, när min älskade särbo ropade på mig från sovrummet. Han hade sett en liten folksamling från fönstret och öppnat det och frågat en bekant vad som hände. Det visade sig att det brann i en lägenhet i trapphuset intill mitt. Tydligen öppnade ingen i den drabbade lägenheten, så jouren tillkallades, för att man skulle komma in. Dom har förhoppningsvis huvudnyckel. Brandkåren kom med rökdykare och en maskin som jag antar vädrade ut röken. En polisbil stannade utanför staketet och tre poliser anslöt till sällskapet. Det var fullt pådrag ett tag, men jag har inte hört några detaljer om vad som hade hänt eller hur det gick. Inte har jag sett minsta notis om händelsen på nätet heller. Det verkar i alla fall ha slutat lyckligt, för alla lämnade platsen i god ordning och ingen ambulans syntes till. På bilden lämnar den sista polismannen området samma väg som han kom.

2 kommentarer:

  1. Är det säkert att komma ner nu, då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet man aldrig, men jag misstänker att bilresan ner är farligare än själv vistelsen.

      Radera