måndag 5 juni 2023

Blogg 5/6 2023.

 Med vad jag upplever som oregelbundna mellanrum rensar man bland alla utrangerade cyklar, som tar upp plats i cykelkällaren och i cykelställen utomhus här. Man måste märka upp sin cykel om man vill ha den kvar. Vid tidigare rensningar har jag gjort det med både den jag använder och den jag har i reserv. Numera förvarar jag min cykel på balkongen, för att få ha den ifred. Reservcykeln började bli så sönderrostad, att det kändes som en god gärning om dom kunde köra både den och cykeln som jag fick sönderslagen till skroten åt mig. Helt säker var jag inte på att planen skulle lyckas, för vid tidigare tillfällen har dom lämnat kvar en del tveksamma fall. Den här gången sa ryktet att det var 150 cyklar som hade plockats bort. Två av dom var mina. En granne var inte lika tacksam som jag att hennes cyklar hade försvunnit. Hon hade helt enkelt missat informationen om att dom skulle märkas upp. Som väl är finns dom kvar i tre månader innan dom försvinner för gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar