tisdag 27 juni 2023

Blogg 27/6 2023.

 Efter att ha haft en nattgäst i nästan en vecka och andra besökare ett par gånger fanns det mycket att återställa till normalläge i mitt hem. Det märkligaste var att lampan vid min broderifåtölj inte gick att tända. Jag tog för givet att den svindyra glödlampan jag har där måste ha pajat. För säkerhets skull kollade jag ändå sladden och det visade sig att det var den som var urdragen. Hur någon har lyckats med det fattar jag över huvud taget inte. Skarvsladden och sladden till lampan möttes bakom soffan. Jag fick möblera om halva vardagsrummet, för att komma åt att sätta i den. Nu tror jag i alla fall att det mesta är som jag vill ha det igen. Jag har dessutom tvättat tre maskiner, så snart är jag ifatt på den fronten också. Nu är det snart bara nattgästens lakan som inte är tvättade. Torkvädret på balkongen var fantastiskt igår. Blåsa in där brukar det inte göra, men nu blåste till och med en galge med en blus ner på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar