fredag 9 juni 2023

Blogg 9/6 2023.

 Igår var jag tvungen att sätta larmet på klockradion, eftersom vi skulle iväg hyfsat tidigt. Det brukar vara den enklaste saken i världen, men nu hittade jag inte rätt knappar. Jag hann fundera på både telefonen och en annan liten väckarklocka som jag har som ersättning. Jag fick leta upp bruksanvisningen till den ordinarie klockan och när jag väl hittade den gick det smidigt. Jag föredrar att se alltihop som ett tecken på att jag har det väldigt bra numera, när jag inte ens minns hur man ställer klockan. Att det skulle vara begynnande demens vägrar jag tro. Besöket på Orofacial medicin höll på att spricka helt, eftersom bussen var försenad. Som väl var fick jag både komma in och tandläkaren upptäckte att det var något fel på min snarkskena. För en gångs skull hade jag glömt tandavgjutningarna hemma, så nu fick jag en tid för att göra nya. Till röntgen fick jag komma in en kvart före utsatt tid. Det tog dessutom inte mer än fem minuter. Det innebar att vi hann med en tidigare buss och kom hem en hel timme tidigare än beräknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar