fredag 23 juni 2023

Blogg 23/6 2023.

 Torsdagens utflykt gick till Oskarshamn. Vi besökte ett område som heter Kristineberg. Både min bror och jag har bott där, men inte samtidigt. Han kände åtminstone igen huset han hade bott i, fast det var nästan femtio år sedan. För mig var det ”bara” drygt trettio, men jag kände varken igen huset eller området, fast vi hittade min gamla adress. Lunchen avnjöts på Badholmen, där vi brukade dansa, när jag bodde i närheten. På själva holmen alltså. Restaurangen tror jag inte ens fanns då. Min bror och jag är på väg ut till nämnda holme på kortet nedan. Så klättrade vi upp (Oskarshamn är mycket kuperat) till museet, där vi besökte både Döderhultsmuseet och Sjöfartsmuseet. Det fanns en liten utställning med konst också, men den var i modernaste laget, för att jag skulle finna den njutbar. Tillbaka i Nybro avnjöt vi varsin glass på torget. Så blev det en snabb visit på Kvantum, där jag kompletterade midsommardagens planerade måltid med en påse sallad. Det var en extremt het dag, så jag var tacksam att bilen vi åkte i var försedd med luftkonditionering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar