söndag 25 juni 2023

Blogg 25/6 2023.

 Midsommardagen avslutades min äldste brors besök i Småland med en träff med vår andre bror med fru och son hemma hos mig. Gästerna kom med vackra rosor och vad jag misstänker är ljuvligt god choklad. Jag har inte ens vågat öppna förpackningen, men att den innehåller chokladhjärtan med smak av smörkola säger väl allt. Vi åt fläskfilé med ris och sallad och till dessert glass, fruktcocktail, grädde, rån och chokladsås. Jag brukar spara disken till dagen efter, för att hinna umgås, men nu diskade min älskade särbo allt som inte fick plats i diskmaskinen. Problemet var i vanlig ordning att hinna prata med alla, när hälften satt på balkongen och hälften i vardagsrummet. Trevligt var det i alla fall. Dagens höjdpunkt var ett rejält åskväder. Det skvalade ordentligt ett tag, som ni kan se på bilden, men jag antar att det mesta rann rakt igenom den snustorra marken. Idag har min äldste bror många timmar bakom ratten, för att komma hem till Hälsingland. Han försvann tidigt i morse, så jag hoppas att han är en bra bit på väg vid det här laget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar