torsdag 8 juni 2023

Blogg 8/6 2023.

 Under gårdagens veckohandling kom vi ifrån varandra, jag och min älskade. När jag såg honom gå förbi gången som jag för tillfället befann mig i, försökte jag påkalla hans uppmärksamhet. Han vred på huvudet och såg rakt på mig, men kände uppenbarligen inte igen mig utan knallade vidare. Då har vi ändå träffats dagligen i flera års tid. Själv hävdade han efteråt att han inte hade sett mig över huvud taget. Numera duschar jag på morgnarna när jag stiger upp. Förr gjorde jag det alltid när jag hade rört mig klart för dagen och skulle slå mig ner och ta det lugnt. Så varma dagar som igår undrar jag om jag inte borde återgå till det upplägget. Jag var alldeles genomsvett, när jag hade cyklat hem från Kvantum med fullastad cykel. Hemkomna satte vi oss på balkongen och särbon bjöd först på baguette och sedan på jordgubbar. Den enda nackdelen med att sitta så när jag äter är att jag spiller ner mina kläder. Nu hade jag i alla fall haft vett att byta byxor, så jag hade ett par rena när vi skulle iväg till lasarettet idag.

2 kommentarer:

  1. Kärleken är "blind" Heter det väl! Men " you are always on my mind"! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. You are on my mind too. Kram tillbax! ❤️❤️❤️

      Radera