lördag 17 juni 2023

Blogg 17/6 2023.

 Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det älsklingens födelsedag. Jag brukar tillverka personliga födelsedagskort och skicka till mina släktingar när dom fyller år. Så även till särbon. Nu är ju inte mitt minne vad det borde vara, så det slog mig inte förrän igår att jag hade glömt att posta det. Nu bor vi som tur är bara hundra meter ifrån varandra, så när han hade somnat igår kväll smög jag bort och lämnade det personligen i hans postbox. Tack vare att jag inte vågar mig ut alltför sent, upptäckte jag min tvätt i någorlunda tid. Det var perfekt torkväder igår och skulle bli regn idag, så jag hade tänkt ta in den tidigare på kvällen. Nu blev klockan över tio, så jag försökte skramla så lite jag kunde ute på balkongen. Tack vare att kvällarna är som ljusast just nu såg jag i alla fall vad jag gjorde. Nyss ringde särbon. Han hade beställt prinsessbakelser och traskade själv iväg för att hämta dom på förmiddagen. Samma tjej som gav oss negerbollar med pärlsocker på, när vi båda sa kokos, hade lyckats strula till det den här gången också. Hon hade skrivit något helt annat på lappen. Man får väl vara glad att det inte fanns en färdig kartong, som han bar hem. Det hade varit aningen snopet att öppna den i eftermiddag och inte alls hitta det han var sugen på.

4 kommentarer:

  1. Det stod körsbärstarteletter på kondisets beställning, men det hade jag aldrig sagt! Men jag fick i alla fall prinsessbakelser även om de hade gul marsipan. Grön "ska det vara"!Jag får låtsas att det är påsk:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hoppas att dom smakar grönt. ❤️❤️❤️

      Radera
    2. Det blev tummarna upp och "grön signal från smaklökarna och kaggen"! :-)

      Radera