fredag 2 juni 2023

Blogg 2/6 2023.

 Sköterskan på Onkologen, som rekommenderade mig att söka läkare på vårdcentralen, tyckte också att jag skulle kontakta deras livsstilsmottagning, eftersom jag har gått upp så mycket i vikt. Livsstilsråd känner jag att jag har matats med hela mitt liv, inte minst sedan jag fick cancer. Rekommendationen var att man skulle ge sig ut och motionera, även när man låg till sängs utslagen av cellgifterna. Jag vet vad jag borde äta, men det är ju allt det andra som är så gott. Jag vet också att jag borde röra ännu mera på mig, men det finns ju så mycket annat som är roligare att lägga tiden på. Jag hoppas i alla händelser att vågen slutar gå uppåt nu när jag har slutat ta Letrozol, även om det bara är ett uppehåll på sex veckor. Vad jag än får för medicin istället, så antar jag att just den biverkningen kvarstår. Jag läste i och för sig att det finns dom som går ner i vikt istället, men sån tur lär jag väl inte ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar