onsdag 14 juni 2023

Blogg 14/6 2023.

 Helt nyligen upptäckte jag två hål på insidan av en av mina garderobsdörrar. Jag antar att där har suttit någon typ av hållare eller ställning till ett eller annat. Det som förundrade mig var att jag aldrig har sett dom förut, fast dom bör ha funnits där i alla år som jag har bott här. Fast jag tittar väl aldrig på insidan av en sån dörr. När den är öppen är det förstås innehållet i garderoben jag kikar närmare på.
Jag lyssnar mycket på dansbandsmusik. En av favoritlåtarna är ”Ellös folkets park” med Flamingokvintetten. Jag hade aldrig hört ortsnamnet tidigare, så jag tänkte mig nog att det var påhittat. Döm om min förvåning, när en av mina kunder på Bokbörsen bodde just i Ellös. När jag då googlade på namnet kom nästa överraskning. Jag hade fått för mig att det var Arvingarna som gjorde låten, men fäder och söner låter tydligen ganska lika. Man sjunger om Janebrink i texten, men det är tydligen om den äldre upplagan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar