tisdag 11 oktober 2022

Blogg 11/10 2022.

 Problemet med TV4 play i Telias version är att den bara innehåller ett urval av program. När ”Bonde söker fru” går vill jag även se ”Kärlek åt alla”. Det är en sidovariant, som enbart sänds på nätet. När jag köpte min tv fanns TV4 play som en app där. När jag hade sett huvudprogrammet på Telias playkanal, kunde jag gå in i appen och se det andra programmet. Nu har den appen av någon outgrundlig anledning försvunnit. Jag vet att jag har lyckats få upp mobilskärmen på tv:n vid något tillfälle, men när jag behövde den funktionen hade jag förstås ingen aning om hur det hade gått till. Första veckan av årets omgång slutade det med att jag såg avsnittet på telefonen. Jag hade förstås fått en betydligt större bild om jag hade flyttat mig till datorn, men jag ville sitta kvar i min fåtölj med mitt broderi. Efteråt ägnade jag timmar åt att försöka få upp bilden på tv-skärmen och lyckades faktiskt till slut. Fast vid det laget hade jag strulat och trixat så mycket, så när det var dags för nästa avsnitt visste jag inte vad det var som till slut hade fungerat. Den gången var jag noga med att anteckna varenda kontroll jag hittade och var den fanns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar