söndag 2 oktober 2022

Blogg 2/10 2022.

 Med tanke på den förväntade livslängden på en hårddisk, får jag vara glad att min dator fungerar över huvud taget. Det senaste ålderstecknet var att den började starta om sig själv i tid och otid. Det är ju inte så kul att inte veta om det man håller på med plötsligt kommer att försvinna, så man får börja om från början. Jag hittade en lista på tretton olika saker man kunde testa för att få den att sluta upp med dumheterna. Ett av dom sista förslagen var att installera om hela Windows, så till slut gjorde jag så. Jag har det mesta av mina privata grejor säkerhetskopierade och hoppades att jag hade tänkt på vad som borde räddas från c-disken. Det jag hade missat visade sig vara några spel. Dom har hävdat i ett halvår nu att dom inte skulle gå att spela efter ett datum i mars, men så länge jag hade dom i datorn fungerade det i alla fall. Nu försvann dom och går inte att installera igen. Det är inte alls säkert att dom hade gått att rädda över till en annan disk, men det grämer mig lite att jag inte ens tänkte tanken att försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar